مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد
سرخط خبرها

ایلان ماسک می‌خواهد هوش مصنوعی‌ای بسازد که ماهیت واقعی جهان را درک کند!

  • کد خبر: ۱۷۴۰۵۲
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
ایلان ماسک می‌خواهد هوش مصنوعی‌ای بسازد که ماهیت واقعی جهان را درک کند!
ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، امروز از راه‌اندازی یک سازمان جدید به نام xAI برای "درک ماهیت واقعی جهان" خبر داد.

شهرآرانیوز - شما هم فکر می‌کنید اید‌ه‌ ایلان ماسک جاه‌طلبانه است؟ اما سوال اصلی این است که xAI چگونه برای دستیابی به هدف «درک ماهیت واقعی جهان» برنامه‌ریزی می‌کند؟ ظاهرا جزئیات بیشتر در روز جمعه در توییتر اعلام خواهد شد. صفحه splash xAI نشان می‌دهد که یک تیم ۱۲ نفره توسط ماسک و پیشکسوتان OpenAI، موسسه تحقیقات گوگل، مؤسسه تحقیقاتی مایکروسافت، تسلا و دانشگاه تورنتو رهبری می‌شوند.

 

نام xAI مربوط به شرکت X Corp است که از اوایل آوریل به توییتر اختصاص یافته است. ایلان ماسک از برچسب "X" برای ارائه تصویری از «برنامه همه‌چیز» استفاده می‌کند.

xAI با مشورت دن هندریکس، مدیر مرکز AI Safety (یک موسسه غیرانتفاعی تحقیقات هوش مصنوعی) پیش می‌رود. او با توییتر و یکی از شرکت‌های دیگر ماسک، تسلا، همکاری خواهد کرد تا پیش‌رفت مأموریت را تسریع کند.

فهرست همکاران پروژه xAI سرنخ‌هایی از کارهایی که این سازمان می‌خواهد انجام دهد به دست می‌دهد. بسیاری از اعضای مؤسس آن در مدل‌های زبانی GPT-۴ OpenAI تخصص دارند یا در تکنیک‌هایی مانند یادگیری تقویتی تجربه دارند.

ایلان ماسک می‌خواهد هوش مصنوعی‌ای بسازد که ماهیت واقعی جهان را درک کند

ماسک در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون در ماه آوریل گفت می‌خواهد چیزی بسازد که از آن به عنوان "TruthGPT" یاد می‌کند؛ یک «هوش مصنوعی با حداکثر حقیقت‌جویی». احتمالاً xAI به شکل یک هوش مصنوعی مولد متن باشد که ماسک آن را «راستگوتر»‌ از هوش مصنوعی‌های موجود می‌داند. ماسک قبلاً پیشنهاد کرده بود که توییتر از داده‌های خود برای آموزش فناوری ChatGPT استفاده کند.

شایعات درباره راه‌اندازی شرکت هوش مصنوعی ماسک مدتی است که به گوش می‌رسد. این شایعات با این گزارش Business Insider تقویت شد: خرید هزاران پردازنده گرافیکی برای تامین انرژی یک محصول مولد هوش مصنوعی توسط ایلان ماسک.

فایننشال تایمز هم در گزارش مشابهی گفته است که ماسک قصد دارد تحت حمایت مایکروسافت و برای رقابت با OpenAI یک شرکت هوش مصنوعی ایجاد کند. حتی گزارش شده است که او برای راه‌اندازی این شرکت به دنبال سرمایه‌گذاران اسپیس ایکس و تسلاست.

جاه‌طلبی‌های ماسک از زمان جدایی این میلیاردر از بنیانگذاران OpenAI، سام آلتمن و ایلیا سوتسکور، افزایش یافته است. OpenAI که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی راه‌اندازی شد، یک میلیارد دلار کمک مالی از ماسک و دیگران دریافت کرد.

زمانی که تمرکز OpenAI از تحقیقات منبع‌باز به پروژه‌های عمدتاً تجاری تغییر کرد، ماسک از حضور در شرکتی که در هیئت مدیره آن حضور داشت ناامید شد و وارد یک رقابت شد. او کارمندان کلیدی OpenAI را برای کار روی Autopilot، فناوری کمک‌راننده تسلا، جذب کرد و بعد آشکارا منتقد OpenAI شد.

ماسک در سال ۲۰۱۸ از هیئت مدیره OpenAI استعفا داد. او اخیراً دسترسی این شرکت به داده‌های توییتر را قطع کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->